Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Je hrozný, když někdo umře

Na hlavní straně Idnes (a samozřejmě i většiny serverů v Česku) jsou fotky z pohřbu člena populární kapely. Když zemře někdo "známej", přijde to líto i nám, co jsme ho znali jen "z televize". Za měsíc už si na to většina z nás ani nevzpomene, snad až možná na konci roku, když noviny přinesou soupis těch VIPáků, co nás letos opustili. Pro blízké příbuzné, přátele atd. je to ale rána, která se možná nezacelí nikdy. Vím moc dobře o čem píšu...

V srpnu to bude už dlouhatánských a současně velmi krátkých 9 let, co mi umřel člověk nejbližší - můj přítel Luděk. Tehdy jsem si vůbec nedokázala představit, že to jednou bude třeba 5 let od té hrozné chvíle nebo dokonce 10, 15... Dny se vlekly neskutečně, ta prázdnota po něm mě užírala jako zhoubná nemoc. Nechtěla jsem jíst ani NIC dělat. Nedokázala jsem si představit, že se ještě nekdy třeba zasměju. Vůbec NIC.

Zvláštní je, že pocitově je to i dnes pořád stejné - pořád mi tak strašně chybí. Současně už spoustu let "normálně" žiju, jím, pracuju, směju se... Dokonce jsem se znovu seznámila se skvělým chlapem, vdala, máme super rodinu. S postupujícím časem už dokážu ten pomyslný šuplík se vzpomínkami stále lépe otvírat jen, když chci já. Někdo to umí už za rok, někdo to třeba nedokáže nikdy.

Pokaždé, když v médiích čtu, že někdo umřel - ať už známý či neznámý, vždy cítím takovou zvláštní bolest. Vžívám se do situace blízkých a tuším, jak asi zrovna trpí. Moc na ně myslím (i když je třeba vůbec neznám) a přeju jim hodně síly, budou ji moc a moc potřebovat. A vím, že kus toho strašnýho bolu mají už napořád. Že se sice za čas oklepou (a ten čas je u každého jiný - někomu stačí rok, jiný potřebuje víc či méně času) a budou žít "normálně". Ale navždy už budou dělit čas na PŘED a PO. Aspoň tak to mám já. Jakmile se mluví o čemkoliv z minulosti, automaticky mi naskočí "to ještě BYL" nebo "to už NEBYL".

Hrozný mi přijde, jak se tzv. "nad mrtvým zavře voda". Kdo nezažil, asi nepochopí, co mám na mysli. Jde mi o to, že někdo konkrétní prostě zmizí ze života a ono, světe div se, jde všechno normálně dál!!! Jak je to možný?? Jaktože, že třeba malej papírek, popsanej dotyčným (zemřelým) s nepodstatnými poznámkami, TADY pořád je, ale ON už ne??! Jakto, že se na ulici plouží tolik "zbytečnejch existencí", ale ON/ONA, který/á toho ještě měli tolik co říci či udělat, tu už nejsou??!!

Ti, kdo ho/ji znali, si občas vzpomenou, někdo častěji někdo méně. Ti nejbližší už navždy mají odumřelý kus srdíčka. Kdo nezažil, nepochopí.

Autor: Kateřina Kašparová | čtvrtek 31.7.2008 13:09 | karma článku: 38,70 | přečteno: 5974x
  • Další články autora

Kateřina Kašparová

A až všechno zakážeme, bude úplně nejlíp

Tohle mi vážně vyrazilo dech – s posledním listopadovým dnem skončil největší poker room v Praze. Rozhodnutí, které naprosto postrádá veškerou možnou logiku. I drsní chlapi posmutněli...

1.12.2015 v 12:02 | Karma: 46,90 | Přečteno: 50594x | Diskuse| Sport

Kateřina Kašparová

Víte, co je Jágr v kabátku?

„Co ti mám povídat, mám Jágra v kabátku, hned na flopu jsem trefenej tupýrem, tak to tam kejchnu, frajer to pošle s květnem, a dopajdá mu tam kožak na štráse?!“ To není odposlech z blázince, ale od pokerového stolu. Nevěříte?

24.11.2015 v 16:06 | Karma: 22,74 | Přečteno: 3300x | Diskuse| Sport

Kateřina Kašparová

Neschopní vpřed!

Česká eurokomisařka Věra Jourová dostala nápad – chce, aby EU nařídila i soukromým firmám povinné zastoupení žen ve vedení. To mě coby ženu přímo nebetyčně uráží!

2.11.2015 v 18:39 | Karma: 43,27 | Přečteno: 4394x | Diskuse| Politika

Kateřina Kašparová

Největší bordel - Česká pošta!

Myslíte si, že když pošlete dopis nebo jinou zásilku DOPORUČENĚ, že ji opravdu obdrží ten správný adresát? Pak jste hluboce naivní - jako jsem byla do dnešního dne i já...

24.9.2015 v 14:26 | Karma: 38,39 | Přečteno: 4638x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kašparová

Proč se poker hodí pro život

Když někde řeknu, že hraju poker, obvyklá reakce (u člověka, který tuhle hru viděl tak maximálně v americkém filmu) je udivené povytažení obočí, miliony otazníků v očích a překvapený pohled, který říká:

5.7.2015 v 17:36 | Karma: 16,92 | Přečteno: 681x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Al-Džazíra končí v Izraeli, rozhodla vláda. Televize se chce bránit

5. května 2024  13:28,  aktualizováno  16:20

Izraelská vláda v neděli jednomyslně schválila ukončení činnosti katarské televizní sítě Al-Džazíra...

To je antisemitská i Bible? Část republikánů odmítá zákon na ochranu Židů

5. května 2024  15:58

Americká Sněmovna reprezentantů velkou většinou schválila návrh zákona zaměřeného proti...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  15:52

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Policie obvinila řidiče kamionu za smrtelnou nehodu na D1, hrozí mu až šest let

5. května 2024  15:47

Karvinští kriminalisté obvinili litevského řidiče kamionu, který v sobotu narazil do osobního auta...

  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4878x
Novinářka (Český rozhlas - st. Praha a Radiožurnál 90-93, TV Nova 94-98). Od r. 98 podnikám (mediální tréninky a poradenství). Od r. 1990 pomáhám opuštěným a týraným zvířatům (vedu Kočičí Azyl CZ). Od června 2012 vydávám časopis HAF & MŇAU - měsíčník pro všechny milovníky a majitele psů a koček.